Handelsbetingelser
- Betaling
Når du har placeret din ordre, kan du betale med kreditkort via Bambora. Tryk på “Place Order” og betal. Offentlige institutioner kan også betale via EAN nummer. Læs mere her >> Legetøj til institutioner.
1.1 Betalingskort – BabyKidz.dk modtager betaling med Dankort/Visa-Dankort, Visa Electron, Mastercard og JCB via Bambora. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen er pakket og sendes.
1.2 Valuta & Moms – Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. Moms.
1.3 Sikkerhed – BabyKidz.dk bruger en godkendt betalings-server, der krypterer alle dine data, kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
1.4 Manglende betaling – Hvis der ingen dækning er på dit kort, eller du ikke får gennemført købet – da afsendes varen ikke og købet vil blive annulleret.
1.5 Vi kører med højeste sikkerhed. Derfor skal du oftest godkende dit køb med Nem-Id – det kaldes bl.a. 2-trins godkendelse – Du kan læse mere om det her.
- Levering
2.1 Leveringstid – BabyKidz.dk sender varer på alle dage. Ved at vælge “PostNord” leveres pakken af PostNord indenfor 1-2 hverdage, og også i weekender i åbne pakkeshops. Vi sender kun til adresser i Danmark, Sverige, Tyskland, Norge, Grønland, Færøerne, Polen, Finland, Estland, Letland og Litauen. Leveringstiden til udlandet varierer fra 2 til 6 hverdage.
Bemærk! Leveringstid er med forbehold for forsinkelser ved PostNord. Ved leveringstid, da medtages dagen for bestilling ikke i denne kalkulation.
2.2 Leveringsmetode – Alle pakker afsendes med PostNord.
2.3 Leveringspriser Danmark (ekskl. Grønland & Færøerne) – Der er 2 leverings muligheder
- “PostNord Pakkeshop” – Koster 49,- Leveres indenfor 1-2 hverdage, men også i weekender i åbne pakkeshops.
- “PostNord – Omdeling til Privat” – Koster 69,- Leveres indenfor 1-2 hverdage. Leveres ikke i weekender.
Bemærk! At du skal være hjemme for at modtage pakken, ellers leveres den til nærmeste PostNord pakkeshop, med mindre du har Flex Delivery (kan bestilles via PostNord).
2.4 Leveringspriser Udlandet – Varierer fra 99 til 350 kr.
2.5 Gratis Fragt – Ordrer pålydende på min. kr. 349,- og derover, leveres gratis til valgt pakkeshop. Gælder kun til adresser i Danmark, ikke Grønland og Færøerne mm.
2.6 Click & Collect – Afhent ordre ved Hjallerup. Sådan gør du: 1. Brug koden “hentselv”, og du betaler ingen fragt. 2. Læs mere her.
2.7 Levering beskadigelse – Er varen blevet beskadiget under transport, eller forsvundet under levering mm. Så er dette en tvist mellem kunden og fragtfirmaet. Kontakt da kundeservice ved GLS eller PostNord. Vi vil dog også være behjælpelige, så hvis du har spørgsmål til dette, så skriv til os.
2.8 Afhentning i Pakkeshop – Din pakke ligger til afhentning hos pakkeshoppen i en vis periode, glemmer du at afhente varen/ordren, da gælder samme regler som ved fortrydelse af køb, og man skal betale den returomkostning, der er herved (fra. kr. 49,- til kr. 79,-). Hvis man fortryder købet, bliver returfragten fratrukket her. Vil man have pakken tilsendt igen, skal man betale for både returfragt + at få sendt pakken igen. Læs også pkt. 3.2.1
2.9 Fyldt Pakkeboks/Pakkeshop – Hvis den pakkeboks/pakkeshop du har valgt er fyldt, vil din pakke blive leveret til en nærliggende pakkeboks/pakkeshop.
- Reklamationsret
3.1 Reklamationsret – Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation, denne type fejl skal oplyses straks når produktet er modtaget eller senset 14 dage efter købet. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet, eller ved almindeligt forventeligt slid – heri specielt elektronisk legetøj (se pkt. 3.8). Der gives ikke reklamation på sten, perler, pailletter eller lignende, se eventuelle andre forbehold beskrevet i produktbeskrivelsen.
3.1.1 Reklamationsret – Hvis en vare viser sig at være mangelfuld, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger.
Dine valgmuligheder er:
- Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
- Du kan få varen byttet til en ny vare
- Du kan få et afslag i prisen
- Du kan få pengene tilbage – hæve købet
Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan BabyKidz (sælgeren) dog afvise dit krav, hvis sælgeren i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation eller at få varen ombyttet. Læs mere om reklamation her.
Du kan dog ikke forlange at hæve købet og få pengene tilbage, hvis der er tale om en uvæsentlig mangel.
3.2 Returomkostninger – Kunden skal selv dække alle returnerings omkostninger. Hvis kunden får et gratis retur label, vil kunden kun få købsprisen eksklusiv fragt betalt tilbage jvnf. købeloven. Hvis såfremt varen er defekt jvnf. pkt. 3.1 & pkt. 3.1.1. Er varen håndteret på anden måde jvnf. pkt. 3.3, så kan man nødvendigvis ikke modtage det fulde beløb tilbage jvnf. købeloven.
3.2.1 Returomkostning – Ej afhentning – Hentes pakken ikke ved Posthus/Pakkeshop – Så skal kunden betale returfragt omkostningen som er minimum kr. 49,- og op til kr. 79,-. Læs om emnet her!
3.3 Varens stand, når du sender den retur – Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik (ofte tøj). Ved ting der er indpakket, da skal de stadig være uåbnet i original emballage.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købs beløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve eller se på indpakningen af varen, men ikke tage den i egentlig brug.
3.3.1 Dyner, puder & betræk – Af hygiejnisk grunde kan dyner eller puder ikke returneres, når de er blevet fjernet fra deres emballage, medmindre de er defekte. Pude &- Dynebetræk, der er blevet fjernet fra deres emballage, kan af hygiejniske grunde ej heller byttes, med mindre de er defekte.
3.4 Udgifter forbundet med for sen levering af varer, sendt fra lager eller direkte fra leverandør er BabyKidz.dk uvedkommende og betales derfor ikke. Skader opstået i forbindelse med levering (her menes skader på modtagers ejendom) er en sag mellem fragt firma og modtager, der betales derfor ikke erstatninger af BabyKidz.dk.
3.5 Ved returnering – Der skal tydeligt være noteret ordrenummer (evt. medfølgende kopi af din faktura), på varer der sendes retur. Efter behandling af returneringen, vil du få refusion, se pkt.
3.6 Refusion – Hvis der er aftalt refusion, så kan vi tilbageføre pengene direkte tilbage til kunden kort (brugt ved transaktion), dog kan der gå 10 hverdage inden beløbet kan ses. Ved hurtigere overførsler 1-2 hverdage, bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb hurtigere.
3.7 Returadresse – Varen sendes til: BabyKidz ApS, Tolstrupvej 49, 9320 Hjallerup..
Vigtig! Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os:
- Dit navn og adresse
- Ordrenummer & varenummer det vedrører (evt. kopi af faktura)
- Evt. Dit konto nr. (så vi hurtigere kan sende dig penge retur)
- Kort beskrivelse af fejl og mangler.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
VIGTIGT! Print og udfyld venligst denne formular og send den sammen med returvaren.
Hentes pakken ikke i Pakkeshoppen – Så vil returfragt blive påregnet kunden jvnf. købeloven. Denne beløber sig på minimum 49,- DKK, og op til 79,- for danske pakker.
3.8 Elektronisk legetøj – Husk at elektronik er følsom. Selv de bedste varer holder ikke til alt. Læs brugsanvisningen så du ved, hvad du skal være opmærksom på, og hvordan du bruger og vedligeholder produktet. Mister du brugsanvisningen, kan du ofte finde den på producentens hjemmeside.
Elektroniske apparater er meget følsomme over for påvirkning af fugt, ekstrem varme, slag og stød og forkert elektrisk spænding. Når et koldt apparat tages ind i varmen dannes der kondens, som kan give fugtskader. Tænd derfor først apparatet, når det har samme temperatur som omgivelserne.
Fejl ved elektroniske apparater kan f.eks. skyldes husstøv, dyrehår, tobaksrøg, stegeos, eller sod fra stearinlys. Tænk derfor over, hvor du anvender og opbevarer dine apparater. Nogle, men ikke alle apparater, kan renses. Batterier skal behandles i overensstemmelse med brugsanvisningens anvisninger om opladning og afladning m.v., ellers kan batteriets levetid blive væsentligt nedsat.
3.9 Splat Bolde – Splat bolde skal ses lidt ligesom en ballon. De vil til sidst springe eller gå i stykke. Kaster man for voldsomt med dem, vil der være stor risiko for at der siver vand ud mm. Derfor refunderer vi ikke penge hvis din splat bold revner efter leg, da man skal forvente dette. Hvilket der også står under hvert produkt, som det skal gøre i overensstemmelse med købeloven. Har produktet en revne eller anden defekt ved modtagelsen, så sender vi selvfølgelig en ny eller du får pengene tilbage.
- Fortrydelsesret
4.1 Fuld returret – Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
4.1.1 For vare/gaver købt til julegave den 24. december – gives der her altid 14 dages returret fra og med den 24. december hvert år. Gælder kun for julegaver og ikke for almindeligt køb, her gælder pkt. 4.1.
4.2 Udnyttelse af fortrydelsesret – Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt(@)babykidz.dk eller via vores kontaktformular.
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
4.3 Returomkostninger – Kunden skal selv dække returnerings omkostninger ved udnyttelse af fortrydelsesret. Varens købspris vil kunden få betalt tilbage efter BabyKidz´ lager har modtaget varen. Jvnf. pkt. 3.2.
4.3.1 Returomkostning – Ej afhentning – Hentes pakken ikke ved Posthus/Pakkeshop – Så skal kunden betale returfragt omkostningen som er minimum kr. 49,- og op til kr. 79,-. Læs om emnet her!
4.4 Varens stand, når du sender den retur – Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varen skal være i ubrugt og uåbnet original emballage ved udnyttelse af fortrydelsesretten. Se også Jvnf. pkt. 3.1 & 3.1.1.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
4.5 Fortrydelsesret bortfalder – Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du har købt en vare, der er fremstillet specielt til dig.
4.6 Returadresse – Varen sendes til: BabyKidz ApS, Tolstrupvej 49, 9320 Hjallerup..
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
- Dit navn og adresse
- Ordrenummer & varenummer det vedrører (evt. kopi af faktura)
- Dit konto nr. (så vi hurtigere kan sende dig penge retur)
- Ved fortrydelsesret, skriv “Udnyttelse af Fortrydelsesret”.
Udfyld venligst denne formular og vedlæg den sammen med returvaren.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Hentes pakken ikke i Pakkeshoppen – Så vil returfragt blive påregnet kunden jvnf. købeloven. Denne beløber sig på minimum 49,- DKK, og op til 79,- for danske pakker.
- Forbehold
5.1 Forbehold – Der tages forbehold for ændringer uden varsel – såsom pris- og kursændringer, ændringer i produktets specifikationer, samt trykfejl, prisfejl, fejl i fragtpriser, samt forkerte billeder til produkt.
5.2 Ved Fidget Spinnere, skal der gøres opmærksom på, at vi ikke tager disse tilbage, som er gået i stykke pga. tab på gulv og lignende, da ingen af dem er beregnet til at blive tabt og håndteret uhensigtsmæssig. Det samme gælder bl.a. interaktive legetøj, da elektronikken ikke er lavet til dette (se også pkt. 3.8).
Privatpolitik & Cookies
- Cookies på BabyKidz.dk
1.1 Cookies – På BabyKidz.dk anvender vi cookies for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside. Vi afgiver ingen cookies til tredjepart. BabyKidz.dk forpligtiger sig til at overholde de af Foreningen af Danske Interaktive Medier til enhver tid fastlagte retningslinjer for behandling af cookies og persondata.
Når du besøger BabyKidz.dk, modtager din computer automatisk en eller flere cookies. Vi stiller ikke krav om, at dit udstyr skal acceptere cookies. Hvis du ikke ønsker cookies, kan du se, hvordan du helt eller delvist undgår dem her.
1.2 Din e-mail adresse vil hjælpe os med, at forbedre din indkøbsoplevelse i webshoppen, så snart denne indtastes gemmes den i 24 timer, også hvis du ikke har lavet et køb. Dette er udelukkende til brug for at hjælpe dig, hvis du har glemt din kurv. Vi holder derfor kurv med dine vare tilbage i mindst 6 timer.
- Personoplysninger
2.1 Personoplysninger – Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart med mindre det er for at gennemføre en ordre, vi indsamler derfor aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger f.eks. ved at registrere dig, tilmelde dig et arrangement, købe en vare eller deltage i en undersøgelse m.v. Her indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail. I forbindelse med køb er obligatoriske oplysninger markeret tydeligt på formularen. Afgivelse af øvrige oplysninger i forbindelse med køb eller tilmelding til en service er frivilligt.
2.2 Brug af personoplysninger – Personoplysninger bruges først og fremmest til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med.
2.3 Beskyttelse af personoplysninger – Ifølge EU Persondataforordningen skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.
2.4 Right to be forgotten – Ifølge EU Persondataforordningen har du ret til at få dine data slettet. Kontakt da vores dataansvarlige (se pkt. 2.6).
2.5 Samtykkeerklæring – Når du oprette/laver en ordre på BabyKidz.dk, giver du hermed samtykke til at vi får og opbevarer dine data, for at kunne gennemføre ordren. Ønsker du at trække din samtykke tilbage, så kontakt vores dataansvarlige (se pkt. 2.6). Du har også mulighed for at klage til den nationale datebeskyttelsesmyndighed (Datatilsynet).
2.6 Dataansvarlig – Har du brug for at vide mere, eller vil du gerne have slettet dine data mm. så kan du kontakte vores dataansvarlige her: kontakt@babykidz.dk.
- SSL Kryptering
3.1 SSL Kryptering – BabyKidz.dk har SSL Kryptering. SSL øger sikkerheden på hjemmesiden ved at kryptere datatrafikken mellem hjemmesiden og dets besøgende. Selvom vi benytter de bedste sikkerheds programmer og kryptering, vil vi dog aldrig kunne garantere 100 % sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en meget lille risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.
Generel Info
1.1 Ejer & Kontakt info – BabyKidz ApS. CVR. nr. 41327227 , Adresse: Milholt 12, 9330 Dronninglund.
1.2 Retur- & Lageradresse – BabyKidz ApS, Tolstrupvej 49, 9320 Hjallerup.
1.3 E-mailadresse – kontakt(@)babykidz.dk – Kontakt os gerne via kontaktformularen. Ved alle generelle spørgsmål eller ring på +45 60154727.
1.4 Nyhedsbrev – Vi udsender nyhedsbreve ud når vi har fået nye varer eller har ekstra gode tilbud. Dog maksimalt 2 gange pr. måned. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.