Handelsbetingelser & Politik

Handelsbetingelser

  1. Betaling

1.1 Betalingskort – BabyKidz.dk modtager betaling med Dankort/Visa-Dankort, Visa Electron, Mastercard og JCB via Stripe eller Paypal. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen pakkes og herefter sendes.

1.2 Valuta & Moms – Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. Moms. Forsendelser til Grønland, Færøerne & Norge er ekskl. moms.

1.3 Sikkerhed – BabyKidz.dk bruger en godkendt betalings-server, der krypterer alle dine data, kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

1.4 Manglende betaling – Hvis der ingen dækning er på dit kort, eller du ikke får gennemført købet – da afsendes varen ikke og købet vil blive annulleret.

  1. Levering

2.1 Leveringstid – BabyKidz.dk sender varer på alle hverdage. Ved at vælge “Standart Pakkeshop” leveres pakken af DAO indenfor 2-4 hverdage. Vælges der “Ekspress” leveres pakken af PostNord indenfor 1-2 hverdage. Skal vi sende pakken/ordren til en firma adresse, så skal der vælges “Erhverv – Med omdeling”. Vi sender kun til adresser i Danmark, Sverige & Tyskland. Leveringstiden til Sverige, Tyskland & Storbritannien vil være 4-10 hverdage. Leveringstid Norge, 2-6 hverdage. Leveringstid Grønland 17-27 hverdage. Leveringstid til Færøerne 5-10 hverdage.

Forbehold – Ved enkelte varer der ligger på fjernlager, skal der tillægges 2-3 ekstra hverdage til levering oveni den almindelige leveringstid. Dette vil altid fremgå i produkt teksten.

2.2 Leveringsmetode – Alle pakker afsendes med enten DAO eller PostNord i Danmark. Pakker til Sverige, Tyskland & Storbritannien sendes med DHL eller via CoolEurope. Gratis fragt leveres til Pakkeshop 2-5 dages levering i DK.

2.3 Leveringspriser Danmark – Der er 4 leverings muligheder

  • “Standart Pakkeshop” – koster 39,-
  • “Erhverv – Med omdeling” – Koster 79,-
  • “Ekspress – Uden omdeling” – Koster 59,-
  • “Ekspress – Med omdeling” – koster 79,-

Bemærk! At du skal være hjemme for at modtage pakken, ellers leveres den til nærmeste pakkeshop, med mindre du har modtagerflex (kan bestilles via PostNord).

Enkelte pakke kan kun leveres med Post Nord, da de er for store til at sende med andre – Disse pakker koster kr. 59,- og bliver sendt som “Ekspress – Uden omdeling”.

2.4 Leveringspriser Udlandet –

  • “DHL Levering” – koster 69,-
  • “CoolEurope” – Koster 69,- til 79,-
  • “PostNord Norge” – Koster 315,-
  • “PostNord Færøerne” – Koster 225,-
  • “PostNord Grønland” – Koster 250,-

2.5 Gratis Fragt – Ordrer pålydende på min. kr. 499,- og derover, leveres gratis. Gælder ikke Norge, Færøerne & Grønland.

2.6 Afhentning på Lager – Enkelte kunder kan efter aftale afhente deres vare i Dronninglund. Sådan gør du: 1. Brug koden “hentselv”, og du betaler ingen fragt. 2. Skriv i kommentarfeltet (ved checkud), at du afhenter ordren selv, og hvilken dag + tidspunkt du vil afhente den. Spørgsmål, så skriv til kontakt(@)babykidz.dk.

2.7 Levering beskadigelse – Er varen blevet beskadiget under transport, eller forsvundet under levering mm. Så er dette en tvist mellem kunden og fragtfirmaet. Kontakt da kundeservice ved DAO eller PostNord. Vi vil dog også være behjælpelige, så hvis du har spørgsmål til dette, så skriv til os.

2.8 Afhentning i Pakkeshop – Din pakke ligger til afhentning hos pakkeshoppen i en vis periode, glemmer du at afhente varen/ordren, da gælder samme regler som ved fortrydelse af køb, og man betale den returfragt, der er herved. Hvis man fortryder købet, bliver returfragten fratrukket her. Vil man have pakken tilsendt igen, skal man betale for både returfragt + at få sendt pakken igen.

 

  1. Reklamationsret

3.1 Reklamationsret – Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation, denne type fejl skal oplyses straks når produktet er modtaget eller senset 14 dage efter købet. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet, eller ved almindeligt forventeligt slid – heri specielt elektronisk legetøj (se pkt. 3.8). Der gives ikke reklamation på sten, perler, pailletter eller lignende, se eventuelle andre forbehold beskrevet i produktbeskrivelsen.

3.1.1 Reklamationsret – Hvis en vare viser sig at være mangelfuld, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger.

Dine valgmuligheder er:

  • Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
  • Du kan få varen byttet til en ny vare
  • Du kan få et afslag i prisen
  • Du kan få pengene tilbage – hæve købet

Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan BabyKidz (sælgeren) dog afvise dit krav, hvis sælgeren i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation eller at få varen ombyttet. Læs mere om reklamation her.

Du kan dog ikke forlange at hæve købet og få pengene tilbage, hvis der er tale om en uvæsentlig mangel.

3.2 Returomkostninger – Kunden skal selv dække alle returnerings omkostninger. Hvis kunden får et gratis retur label, vil kunden kun få købsprisen eksklusiv fragt betalt tilbage jvnf. købeloven. Hvis såfremt varen er defekt jvnf. pkt. 3.1 & pkt. 3.1.1. Er varen håndteret på anden måde jvnf. pkt. 3.3, så kan man nødvendigvis ikke modtage det fulde beløb tilbage jvnf. købeloven.

3.3 Varens stand, når du sender den retur – Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik (ofte tøj). Ved ting der er indpakket, da skal de stadig være uåbnet i original emballage.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købs beløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve eller se på indpakningen af varen, men ikke tage den i egentlig brug.

3.3.1 Dyner, puder & betræk – Af hygiejnisk grunde kan dyner eller puder ikke returneres, når de er blevet fjernet fra deres emballage, medmindre de er defekte. Pude &- Dynebetræk, der er blevet fjernet fra deres emballage, kan af hygiejniske grunde ej heller byttes, med mindre de er defekte.

3.4 Udgifter forbundet med for sen levering af varer, sendt fra lager eller direkte fra leverandør er BabyKidz.dk uvedkommende og betales derfor ikke. Skader opstået i forbindelse med levering (her menes skader på modtagers ejendom) er en sag mellem fragt firma og modtager, der betales derfor ikke erstatninger af BabyKidz.dk.

3.5 Ved returnering – Der skal tydeligt være noteret ordrenummer (evt. medfølgende kopi af din faktura), på varer der sendes retur. Efter behandling af returneringen, vil du få refusion, se pkt.

3.6 Refusion – Hvis der er aftalt refusion, så kan vi tilbageføre pengene direkte tilbage til kunden kort (brugt ved transaktion), dog kan der gå 10 hverdage inden beløbet kan ses. Ved hurtigere overførsler 1-2 hverdage, bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb hurtigere.

3.7 Returadresse – Varen sendes til: BabyKidz c/o Steen M. Nielsen, Moltkesvej 18, 9330 Dronninglund.

Vigtig! Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os:

  • Dit navn og adresse
  • Ordrenummer & varenummer det vedrører (evt. kopi af faktura)
  • Evt. Dit konto nr. (så vi hurtigere kan sende dig penge retur)
  • Kort beskrivelse af fejl og mangler.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

3.8 Elektronisk legetøj – Husk at elektronik er følsom. Selv de bedste varer holder ikke til alt. Læs brugsanvisningen så du ved, hvad du skal være opmærksom på, og hvordan du bruger og vedligeholder produktet. Mister du brugsanvisningen, kan du ofte finde den på producentens hjemmeside.
Elektroniske apparater er meget følsomme over for påvirkning af fugt, ekstrem varme, slag og stød og forkert elektrisk spænding. Når et koldt apparat tages ind i varmen dannes der kondens, som kan give fugtskader. Tænd derfor først apparatet, når det har samme temperatur som omgivelserne.
Fejl ved elektroniske apparater kan f.eks. skyldes husstøv, dyrehår, tobaksrøg, stegeos, eller sod fra stearinlys. Tænk derfor over, hvor du anvender og opbevarer dine apparater. Nogle, men ikke alle apparater, kan renses. Batterier skal behandles i overensstemmelse med brugsanvisningens anvisninger om opladning og afladning m.v., ellers kan batteriets levetid blive væsentligt nedsat.

3.9 Squishy legetøj – Squishies er ikke specielt holdbare, især hvis du ikke opbevarer dem rigtigt, eller hvis du bruger dem til leg og ikke kun til at klemme. De kan begynde at miste deres duft og farve, hvis de holdes under direkte sollys. Årsagen til det er det materiale, de er lavet af – Polyuretan. Det interagerer med lys, og når det udsættes for sollys, misfarver det og bliver gul. Dette påvirker også dets fysiske egenskaber – Og din squishy kan begynde at falde fra hinanden, hvis de ikke er beskyttet mod direkte sollys.

Squishies er beregnet til at klemme. En squishy er ikke beregnet til “vild” leg, da den med stor sikkerhed vil gå i stykker. Dette står også under hvert produkt. Derfor refunderer vi ikke penge hvis en squishy er revnet, da dette ikke sker ved at “klemme”, som er i overensstemmelse med købeloven, da skaden derfor er sket ved ukorrekt brug eller anden ukorrekt håndtering. Har produktet en revne eller anden defekt ved modtagelsen, så sender vi selvfølgelig en ny eller du får pengene tilbage.

 

  1. Fortrydelsesret

4.1 Fuld returret – Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

4.1.1 For vare/gaver købt til julegave den 24. december 2017 – gives der her ekstra returret til og med den 7. januar 2018. Gælder kun for julegaver og ikke for almindeligt køb, her gælder pkt. 4.1.

4.2 Udnyttelse af fortrydelsesret – Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt(@)babykidz.dk eller via vores kontaktformular.

I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

4.3 Returomkostninger – Kunden skal selv dække returnerings omkostninger ved udnyttelse af fortrydelsesret. Varens købspris vil kunden få betalt tilbage efter BabyKidz´ lager har modtaget varen. Jvnf. pkt. 3.2.

4.4 Varens stand, når du sender den retur – Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varen skal være i ubrugt og uåbnet original emballage ved udnyttelse af fortrydelsesretten. Se også Jvnf. pkt. 3.1 & 3.1.1.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

4.5 Fortrydelsesret bortfalder – Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du har købt en vare, der er fremstillet specielt til dig.

4.6 Returadresse – Varen sendes til: BabyKidz c/o Steen M. Nielsen, Moltkesvej 18, 9330 Dronninglund.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

  • Dit navn og adresse
  • Ordrenummer & varenummer det vedrører (evt. kopi af faktura)
  • Dit konto nr. (så vi hurtigere kan sende dig penge retur)
  • Ved fortrydelsesret, skriv “Udnyttelse af Fortrydelsesret”.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

  1. Forbehold

5.1 Forbehold – Der tages forbehold for ændringer uden varsel – såsom pris- og kursændringer, ændringer i produktets specifikationer, samt trykfejl, prisfejl, fejl i fragtpriser, samt forkerte billeder til produkt.

5.2 Ved prismatch på enkelte PlayMais & Fidget spinners produkter, da skal varen være tilgængelig på den webshop som varen er set på, varen må derfor ikke være udsolgt, i restordre eller tilbud endt. Der tages forbehold for udsolgte varer og prisændringer, så vi (BabyKidz) ikke har mulighed for at levere varen til den ønskede pris. Vi matcher kun priser på officielle Danske webshops, dvs. ved officielle forhandlere. Ved prismatch på PlayMais Webshops – Online butikker der parallelimportere PlayMais produkter, som ikke er til det Danske marked, her gælder prismatch ikke.

5.3 Ved Fidget Spinnere, skal der gøres opmærksom på, at vi ikke tager Fidget Spinnere tilbage, som er gået i stykke pga. tab på gulv og lignende, da ingen af dem er beregnet til at blive tabt og håndteret uhensigtsmæssig. Det samme gælder interaktive Finger aber & andre Finger dyr, da elektronikken ikke er lavet til dette (se også pkt. 3.8).

 

6. Abandon Cart Service

6.1 BabyKidz.dk – kan, hvis du har forladt kurven (Checkud) – sende dig en påmindelses mail om; “At du har glemt nogle vare i kurven”. Vi gemmer varene i 2 timer efter du har fået denne påmindelse herom. Man vil derfor stadig have mulighed for at nå at få købt varen.

 

 

Privatpolitik & Cookies

  1. Cookies på BabyKidz.dk

1.1 Cookies – På BabyKidz.dk anvender vi cookies for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside. Vi afgiver ingen cookies til tredjepart. BabyKidz.dk forpligtiger sig til at overholde de af Foreningen af Danske Interaktive Medier til enhver tid fastlagte retningslinjer for behandling af cookies og persondata.

Når du besøger BabyKidz.dk, modtager din computer automatisk en eller flere cookies. Vi stiller ikke krav om, at dit udstyr skal acceptere cookies. Hvis du ikke ønsker cookies, kan du se, hvordan du helt eller delvist undgår dem her.

  1. Personoplysninger

2.1 Personoplysninger – Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart med mindre det er for at gennemføre en ordre, vi indsamler derfor aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger f.eks. ved at registrere dig, tilmelde dig et arrangement, købe en vare eller deltage i en undersøgelse m.v. Her indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail. I forbindelse med køb er obligatoriske oplysninger markeret tydeligt på formularen. Afgivelse af øvrige oplysninger i forbindelse med køb eller tilmelding til en service er frivilligt.

2.2 Brug af personoplysninger – Personoplysninger bruges først og fremmest til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med.

2.3 Beskyttelse af personoplysninger – Ifølge EU Persondataforordningen skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.

2.4 Right to be forgotten – Ifølge EU Persondataforordningen har du ret til at få dine data slettet. Kontakt da vores dataansvarlige (se pkt. 2.6).

2.5 Samtykkeerklæring – Når du oprette/laver en ordre på BabyKidz.dk, giver du hermed samtykke til at vi får og opbevarer dine data, for at kunne gennemføre ordren. Ønsker du at trække din samtykke tilbage, så kontakt vores dataansvarlige (se pkt. 2.6). Du har også mulighed for at klage til den nationale datebeskyttelsesmyndighed (Datatilsynet).

2.6 Dataansvarlig – Har du brug for at vide mere, eller vil du gerne have slettet dine data mm. så kan du kontakte vores dataansvarlige her: kontakt@babykidz.dk.

  1. SSL Kryptering

3.1 SSL Kryptering – BabyKidz.dk har SSL Kryptering. SSL øger sikkerheden på hjemmesiden ved at kryptere datatrafikken mellem hjemmesiden og dets besøgende. Selvom vi benytter de bedste sikkerheds programmer og kryptering, vil vi dog aldrig kunne garantere 100 % sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en meget lille risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

 

Generel Info

1.1 Ejer & Kontakt info – BabyKidz, en del af Seo Service. CVR. nr. 37425389, Adresse: Moltkesvej 18, 9330 Dronninglund.

1.2 Retur- & Lageradresse – BabyKidz, c/o Steen M. Nielsen, Moltkesvej 18, 9330 Dronninglund.

1.3 E-mailadresse – kontakt(@)babykidz.dk – Kontakt os gerne via kontaktformularen. Ved alle generelle spørgsmål.

1.4 Nyhedsbrev – Vi udsender nyhedsbreve ud når vi har fået nye varer eller har ekstra gode tilbud. Dog maksimalt 2 gange pr. måned. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.